söndag 27 april 2008

I'm your man

Så var det äntligen dags. Jag är officiellt en man. Alla tar det förgivet, ingen ser mig som pojk längre. Såhär en knapp vecka innan 25 års-dagen tar jag det stora steget.
Mitt på eftermiddagen när jag stod och stekte linsbiffar (väldigt goda, recept finns!) och mina högtalare jobbade så hårt de bara kunde, ringde det på dörren. Fittgranne, tänkte jag (obs, fortfarande pojk). Det skulle bli fjärde gången som grannen ringer på och ber mig sänka "stere-jånn", som hon kallar den.
Men denna gång var det inte sura grannen som ringde på. Det var hon som precis har flyttat in och knullar så högljutt att jag får ångest. I alla fall så frågade hon efter nåt verktyg. Tyckte hon sa incest-nyckel men tydligen hette det insatsnyckel. Jag hade ingen aning vad hon pratade om men tog ändå fram min verktygslåda (om man nu kan kalla en papplåda från IKEA det) samtidigt som jag förklarade för henne att jag inte är killen med den stora verktygslådan. Inte hon heller, replikerade hon. Nä det vet jag väl, du är kvinnan med den stora fittan, tänkte jag. Eftersom jag inte hade en aning om vad jag letade efter så fick hon själv ta sig en titt, och dra på trissor. Hon hittade en.
Så vad är slutsatsen? Jo, istället för att ringa på och fråga någon av de andra 20 männen i huset så väljer hon mig, vilket är ett väldigt underligt val, men tydligen uppfattas jag numera som otroligt manlig.
Samtidigt som jag inleder mitt sista år med ungdomsrabatt på SJ så tackar jag Skånetrafiken för alla de år som jag har åkt på barnbiljett. Återstår att försöka erhålla ett nytt smeknamn, ty Fido är inget namn på en karl.

Nästa onsdag blir det gäst-dj's i form av So Tough, So Cute!-Daniel och Marcus Nilsson på L'oiseau et le chien. Kom gärna förbi!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Insexnyckel heter det Fido. Och plötsligt blev allt relevant.
Mina spontana förslag på smeknamn är Krister, Greven och Papi.

Fredrik sa...

Incest- och insexnyckel, it's a fine line! Papi är fint.

jon sa...

jag trodde det hette insektsnyckel..

Anonym sa...

Smeknamnsförslag från mig är: Frans, Frokost, amfibie, kiss och lekamen.
Kan man få linsbiffsreceptet nu?